V posledním ročníku naší školy deváťáci malují v rámci epochy dějepisu obrazy slavných mistrů 19. a 20. století. Malířský projekt vnímáme jako vyvážení často drsných totalitních a válečných obrazů 20. století, které děti s učitelem probírají.
Při malbě nejde o pouhé kopírování, děti se většinou se svým vybraným obrazem silně spojí. Díky tomu mohou ve své duši zažít, jak se dívali na svět malíři té doby. Jak jinak vnímal barvy a tvary impresionalista, kubistický nebo secesní malíř. Dovídají se i o jejich zajímavých často nelehkých osudech.
Olejová malba má mnoho předností, nezdařené plochy se po zaschnutí dají přemalovat, barvy se mohou míchat přímo na obraze, dá se pracovat s mnoha odstíny. Odvážní studenti se často pouští do změny barevnosti celého obrazu (např. červený most nad modrým jezírkem).
Přestože práce na obrazech byla v tomto školním roce v prosinci přerušena „covidovými prázdninami“ (některé obrazy byly dokončovány doma doslova na koleně), můžeme se přesto potěšit velmi kvalitními díly.
V minulých letech bývala celým završením tohoto projektu dražba obrazů na školním plese. Získané peníze pak deváťáci využili na studijní uměleckou cestu do Florencie. Nynější devítce se bohužel vyjet do Florencie nepodaří. Přesto věřím, že si mí deváťáci odnášejí bohaté umělecké zážitky a rádi budou v budoucím životě hledat inspiraci v znovu otevřených galeriích nejen ve Florencii.
Autorka: třídní učitelka 9. třídy Dagmar Čížková