Obdobně jako v předchozích letech míří téměř polovina našich žáků do waldorfských středních škol a lyceí. Část dětí byla přijata na prestižní gymnázium v Arabské, kde se budou věnovat přírodním vědám a na střední průmyslové školy, kde se budou věnovat oborům průmyslové automatizace, automatizace mést a budov a dalším. Dvě studentky směřují na umělecké obory. Uspěšně zvládly talentové zkoušky a budou studovat na Pražské konzervatoři a Střední umělecké škole textilních řemesel.
Jací jsou letošní deváťáci?
„Jsme velmi hrdí na naše děti. Nejen proto, že se úspěšně dostaly na školy, které si vybraly, ale především proto, že znají svoji cestu. Za devět let naší společné práce jsme byli svědkem toho, jak se z dětí stávají osobnosti, vědomé si toho jaké jsou a kam chtějí dále jít. „, říká Dagmar Čížková, třídní učitelka letošní 9.D.
Loučení s letošními deváťáky
„Pro nás pedagogy je každé loučení s deváťáky těžké. Nicméně jako jejich třídní učitelka vím, že o ně nemusím mít obavy. Do naší školy přišly děti a odcházejí zralí lidé se zdravým sebevědomím a vlastními názory. Nicméně budou mi chybět. Ale věřím, že zůstaneme do budoucna v kontaktu a společně s nimi oslavím jejich další splněná přání a sny“, vysvětluje Dagmar Čížková.
Jaké mají další plány naši deváťáci?
Nathanael: Byl jsem přijatý na Waldorfské lyceum v Příbrami. Chtěl jsem zůstat ve Waldorfském stylu výuky. A dostal jsem dobré reference o této škole. Zajímají mě humanitní předměty, zejména filozofie, psychologie a historie, ale také environmentalistika. Zatím nevím, čím se chci živit, ale určitě chci na univerzitu.
Žofie: Byla jsem přijata na Střední uměleckou školu textilních řemesel. Tuto školu jsem si zvolila, protože mě baví umění, kresba, malba a zajímám se o módu. Věřím, že se na této škole naučím, jak se uměním a tvorbou oděvu v budoucnu živit. Chtěla bych mít práci spojenou s módou a návrhářstvím.
Josefka: Byla jsem přijata na Waldorfské lyceum v Praze. Jsem spokojená s Waldorfskou pedagogikou a chtěla jsem v ní pokračovat. Velice se mi líbí styl výuky právě na Waldorfském lyceu a taky lidé, kteří zde učí a studují. Po Waldorfském lyceu bych chtěla studovat vysokou školu. Přemýšlím o HAMU nebo DAMU. V budoucnu bych chtěla dělat práci, kde budu v blízkém kontaktu s lidmi.
Jovan: Byl jsem přijatý na Strojní průmyslovou školu. Chtěl jsem se dále rozvíjet v oboru, který mě baví. Do budoucna bych chtěl být normálním člověkem a pracovat v oboru, který mám rád.
Co jim dala waldorfská ZŠ Dědina do dalšího života?
Nathanael: Samozřejmě mnoho akademických znalostí, ale taky i další například individualitu, samostatnost, sebedůvěru a mnoho dalších kvalit, které budu využívat celý svůj život.
Žofie: Waldorfská škola mi toho dala hodně. Jsem ráda, že se na Dědině dobře učí výtvarné předměty, protože to určitě na Střední využiji.
Josefka: Naučila jsem se lepší komunikaci s lidmi a spoustu různých dovedností z různých směrů, například práci s dřevem, šití oblečení, seberozvoj, vnímání okolí, lidí a další věci. Myslím, že vše využiju v jakékoliv profesi, protože většina dovedností, které jsem získala na naší škole, se hodí vždycky.
Jovan: Waldorfská škola mě naučila se na věci dívat z různých úhlů pohledu a přistupovat k vypracování úkolů jiným způsobem.